Von Ralf Keuper

Wenn wir davon ausgehen, dass die Digitalen Identitäten eine Schlüsselrolle in der Datenökonomie übernehmen, dann stellt sich die Frage nach potenziellen Geschäftsmodellen, so wie es Neil Wilson bereits vor einigen Jahren in Identity Economy Business Models getan hat.

In der Neuen Kommerziellen Revolution übt die Identity Information drei wesentliche Funktionen aus:

  1. Identity as the Enabler – Identity information will enable new products and services that a company can launch and monetize. Richer, more personalized products will ultimately be created.
  2. Identity as the Currency – Identity information will become a form of currency as users offer up their identity information in exchange for value.
  3. Identity as the Product: Identity information will be what is bought and sold just like we sell products today. Companies will build businesses around brokering identity information.

Weiterhin definiert Wilson drei Phasen der Identity Economy.

  1. Unify
  2. Personalize
  3. Productize

Das folgende Schaubild verdeutlicht das Zusammenspiel der Phasen:

Wertschöpfung in der Identity Economy #1
  • Economics of Trust in the Information Economy: Issues of Identity, Privacy and Security
  • Die Zukunft des Internet in der Identity Economy
  • Intermediäre in der Identity Economy
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